Medewerkers van ActievBeheer zijn in tijdelijke dienst bij uw financieel adviseur. Zij bieden ondersteuning in het kader van de uitvoering van de zorgplicht en hebben hoofdzakelijk een administratieve taak. De bevoegdheden van de medewerkers zijn beperkt. Zij leveren geen advies, verkopen u niets en hebben enkel een ondersteunende functie binnen de financiële dienstverlening. 

Wanneer er contact met u wordt opgenomen, kunnen de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • Looptijd van de rentevaste periode en de hypotheek.
  • Waardeontwikkeling van de woning t.o.v. de hypotheek.
  • Voorwaarden van de gekozen hypotheek constructie.
  • Verandering van inkomen en financiele draagkracht.

De Rijksoverheid stelt dat in de financiële dienstverlening het belang van de klant centraal moet staan. Die regel geldt uiteraard ook voor uw financieel adviseur. Heeft u in het verleden een hypotheek afgesloten via uw tussenpersoon? Dan is het zaak dat deze ervoor zorgt dat de administratie met betrekking tot uw situatie blijvend op orde is. De collega’s van ActievBeheer bieden tijdelijke en/of periodieke ondersteuning door dossiers te actualiseren. Dit doen zij veelal telefonisch en gebeurt onder andere in het kader van de uitvoering van de zorgplicht en het beheer van uw klantdossier. Dat is in uw belang. Als uw financiële gegevens correct zijn, is uw adviseur in staat om u tijdig op de hoogte te stellen van verbeter- of bespaarmogelijkheden. Mochten er op het gebied van wet- en regelgeving veranderingen zijn, dan mag u van uw adviseur verwachten dat deze inschat welke impact dat heeft op uw financiële situatie. Uw adviseur is wettelijk gehouden aan de uitvoering van de zorgplicht.

De medewerker van ActievBeheer behandelt de met u gedeelde informatie met de grootst mogelijke zorg. De administratieve omgeving waarin ActievBeheer de informatie vastlegt voldoet aan zeer strenge richtlijnen omtrent beveiliging. Medewerkers zijn door de overheid gescreend met het oog op de werkzaamheden die zij uitvoeren en de bevoegdheden die daartoe behoren. Aangaande uw privacy werken wij conform de richtlijnen van de AVG. U bent niet verplicht om de medewerker te woord te staan. Mocht u niet meer uit naam van uw intermediair benaderd willen worden dan kunt u dit ook bij de medewerker aangeven.

Een kort gesprek over uw situatie kan in uw voordeel zijn. Zo worden kansen en bedreigingen sneller herkend door uw adviseur en kan hij beter inspelen op uw situatie. Mogelijke uitkomsten zijn:

  • Rentedaling door waardestijging van uw woning t.o.v. uw hypotheek.
  • Rentemiddeling als optie bij een te hoge boeterente en lange rentevaste periode.
  • Verlaging van de premie voor uw overlijdensrisicoverzekering.
  • Subsidiemogelijkheden voor verduurzaming van uw woning.
  • Omzetting naar Nationale Hypotheek Garantie door aanpassing van richtlijnen.
  • Ontwikkeling van hypotheeklasten bij pensioen of einde van de looptijd.
  • Aanpassing verzekeringspakket bij uit- of verbouw van de woning.
  • Continuïteit van inkomen bij zelfstandig ondernemerschap.